منتدى منارة الاخلاق

 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 الحب بين البداية والنهاية

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
توتااا
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 273
تاريخ التسجيل : 07/03/2010

مُساهمةموضوع: الحب بين البداية والنهاية   السبت أبريل 10, 2010 2:43 am

الحب بين البدايه والنهايه


قصة حب حزينه ...

حكاية احمد هو شاب وسيم عمره بين 22 و23 ما يعرفش حاجه عن الحب


ولا مره بحياته حاول انه يعرف شئ عن الحب.

له طله مقبلوه

واللي يشوفه على طول يحبه .

سافر احمد وربنا وفقه بوظيفة بس

بعيد عن المنطقه اللى ساكن فيها اهله والمكان اللي اتوظف

فيه كويس بس زيارات البنات علي المكان كثيره جدا

وف يوم جت نهى ودخلت المكان اللى شغال فيه احمد وشافته فأعجبت

بيه و أخدت رقم المحل اللى موجود على اللوحة برا

ولما روحت

البيت اتصلت عليه وحاولت تتكلم معاه بس حست أسلوبه

جاف شويه ومقدرتش تتكلم معاه ولا تاخد منه لاحق ولا باطل . وصار كل يوم الســــــاعة 11 مساءا

تتصل عليه علشان تتعرف عليه اكثر وتتكلم معاه وهو

مش عارف يقول ايه كان بيسمع وبس و طالت الأيام على

الطريقة دى وف يوم تشجع وسألها أنتي ايه الهدف من مكالماتك

دى؟ وعايزة توصلى لايه؟

هي جاوبت على طول لأنها كانت منتظرة السؤال

دة من زمان و قالت انا عاوزة أوصل لقلبك

!!! رد وقلها بس آنا ما اعرفش شئ عن الحب

ولا حتا اعرف أتكلم فيه ولا اافهم لغتة
قالته آنا هعلمك على

وهخليك فيلسوف حب . المهم فضلوا يتكلموا وجت أيام

وراحت أيام وهما على نفس الطريقه وهي تعلم فيه وهوكان بيستوعب بسرعة

لغايه مااحس احمد انه بيحب نهى اوى حبها من كل قلبه لدرجه

انه ماكانش يقدر ينام الليل من كثر التفكير فيها وكل اصدقاه

حسوا انه متغير وماكانش حتى بياكل ونحف وبقى يفكر كثير ويسرح

كثير وأحيان كان بيغلط وينادى اصدقائه باسمها وهما مامسألهوش اسم مين دة؟

لانه كان واضح انه حب وخلاص وصل الى اعلى مراحل الحب ..

ومرت الأيام ومرت سنه على الطريقة دى .

لغايه لما اتصل عليها ف يوم وكان مزعوج جدا و قالها انتى شفتيني وشفتي شكلي

وعرفتي أسلوبي وواحنا بقالنا سنه لغايه دلوقتى وانا ولا شفتك ولا حتى شفت صورتك

قامت قالتله استنى شويه لغايه مااظبط امورى وبعدين اخليك تشوفنى قالها.. لا ...لا.. لازم

أشوفك ومش هقفل الا لما توعديني وتقوليلى امتى وفين هشوفك قالتله طيب الخميس الجاي

هنطلع للمكان الفلاني نتقابل هناك وكان الكلام دة يوم السبت .

(كانت اصعب لحظات عمرة عمال يعد الساعات من يوم السبت لغاية الخميس)

كان بيقضي يومه كله نوم علشان تفوت الايام بسرعة

وصل ليوم الأربعاء بدا يفكر ياترى هيكون شكلها ايه؟

طويلة ولا قصيرة
بيضاولا سمره
نحيفه ولا دبدوبه
حلوه مثل ما هو راسمها بخياله .

كان بيفكر ف كل حاجه .

واتصلت عليه يوم الخميس قالتله احنا طالعين وسيارتنا كذا...

شكلها، ولونها كذا، ورقم اللوحة كذا..... قالها طب تمام قالها اسمعي آنا مش هقدر اصبر

طول الطريق دة عايزك كل دقيقتين ترنيلى ع الموبيل
علشان أحس انك معايا وموجودة زانا عارف انك مش هتقدرى تكلمينى علشان اهلك معاكى

بس اقل حاجه كل دقيقتين رنيلى قالتله اوكي تحركت السيارة وهو تحرك

بعدها على طول وكل دقيقتين تجيله رنه ع الموبيل لغايه ماانقطعت الرنات اكثر من عشر دقايق ما قدرش يصبر أرسلها رسالة ومردتش عليه

وكان متردد انه يتصل عليها علشان اهلها

المهم قرر انه يتصل بيها فكان ماشى من جنبه سيارة إسعاف ماشيه ف نفس الطريق اللي هو ماشى فيه من كثر ما هو مرعوب مشى بسرعه ورا السيارة وخلى يرن ( معاودة الاتصال آليا )

المهم وصل شاف حادث اكثر من فظيع المنظر كان صعب جدا.

عائله كاملة فيها أربع بنات ورجل كبير وحده عاجوز

كلهم حالتهم واشكالهم ميئوس منها بشكل خيالي . السيارة هي نفس

السيارة ونفس اللوحة ونفس اللون بس ازاى هيعرفها من وسط الاربع بنات

وهي ما وصفتلوش حتى شكلها نزل مع اللي نزلوا يشوف بقايا حلمه وبقايا

أمله فضل يبص يمين وشمال ويقول لنفسه حتى لو شوفتها مش هعرفها

!!!!!!

فضل يرن ع موبايلها فسمع صوت موبيل بيرن حاول يتتبع الصوت لقاه وحده من البنات ماسكه الموبيل

وهو بيرن ف ايديها وهي شبه ملطخه بالدم ومفيش آمل من إنها تعيش آلا بعد إذن الله شاف اسم المتصل ع موبايلها لقاه مكتوب!!!!! ( آمل عمري) قال يمكن

دى وحده من اصدقائها لكن بدون شعور رفع الموبيل وبص للاسم اللي هـــــو ( آمل عمري ) وفتح الرقم وكانت الصدمة انه شاف الرقم دة لانه اول حاجه كان رقمه وتانى حاجه ان الموبيل لقاه مع وحده كان الجمال مااتخلقش لغيرها

بس للآسف فارقت الحياة وانقلبت اسعد لحظات عمره بثواني إلى اتعس

أيام العمر الرقم لقاه رقمه ولقا اسمه مكتوب ( آمل عمري )

صدمة خلته ينهار ويغمى عليه ونقلوه معاها للمستشفى هي

انتقلت الى رحمة الله بس هو عاش آو اقصد ما عاش الضحكة بعدها يوم .

وترك الوظيفة وتعقد من عيشته وبقى بيكره نغمة الموبيل ويكره أي واحد يجيب أبجدية كلمة حب عنده

سافر عن المنطقة

اللي كان بيشتغل فيهاوالله اتعرف على آمل عمره اللي أنــــتــــها فيها ..

واخذ عهد على نفسه انه مايجي المنطقة دى الا ف نفس اليوم

اللى اتوفى فيه حلمه وبقى كل سنه ف نفس اليوم يسافر للمنطقة

ويروح نفس المكان ويقعد فيه ويرجع لمنطقته........

مع تحياتى
توتاااااااااااااا pale pale pale Sad Sad Sad
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
وردة الشتاء
عضو ذهبي
عضو ذهبي
avatar

عدد المساهمات : 107
تاريخ التسجيل : 07/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: الحب بين البداية والنهاية   الأحد أبريل 11, 2010 4:51 am

لا حول ولا قوة الا بالله

عندما يحكم القدر لا مجال للرد
يجب ان نلتزم الصمت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
الحب بين البداية والنهاية
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى منارة الاخلاق :: المنتدى الترفيهي :: قسم القصص-
انتقل الى: