منتدى منارة الاخلاق
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتدى منارة الاخلاق

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

اجمل نكت

كاتب الموضوعرسالة
توتااا
المدير العام
المدير العام
توتااا

اجمل نكت Empty
مُساهمةموضوع: اجمل نكت   اجمل نكت I_icon_minitimeالأحد أبريل 11, 2010 6:00 pm

مجموعة حشاشين قاعدين يحششو ، داهمتهم مجموعة من الشرطة عملوا حالهم يصلون وكان قربهم نار مولعة ، قال لهم الضابط بتعملوا أيه ، قالوا بنصلي ، طيب والنار دي عشان إيه ، فقال أحدهم دي النار عشان اللي ما بيصليش.

اثنين صعايدة راحو محطة القطار ولقو القطار مروح لحقو وراه واحد فيهم لحقه وركب والثاني ماقدر وقعد يضحك ؟؟ الناس سالوه ليش تضحك قالهم الي ركب القطار هو المودع وانا المسافر

استاذ من الرياض تم نقله لقرية كلهم اغبياء سألهم ليتعرف على مدى ثقافتهم من قتل عمر رضي الله عنه؟ بكوا الطلاب جميعا ويقولون والله ماشفنا اللي قتله زعل المدرس وراح للمدير وقال للمدير كيف اسأل الطلاب من قتل عمر ولاواحد جاوب ! قال المدير يا أستاذ هل تشك في أحد منهم

يقول لك فيه واحد صعيدي دق على الاستعلامات قال لهم كم رقم الشرطه قال له : 999 قفل الخط ولما يبي يدق مالقى الا تسعه وحده دق على الا ستعلمات قال : مافيه الا تسعه واحده قال له : الاخ صعيدي قال : عندك كاشف

دا واحد صعيدي يعمل لدي كفاله شخص في الخليج أخونا الخليجي بيحب الدش جدا ومن الخوف من ملامله الأهل له لم يعلم أحد أن عنده دش الصعيدي هو حارس العمارة فقال له الخليجي انني خارج في نزهة اليوم فلا تحاول الصعود الي السطح لأنني مربي وحش علي السطح فقال له الصعيدي أبــــــشر لكن وقعت الكارثة ففضول الصعيدي غلبه في آخر النهار قال لنفسه لن أهدا الأ برؤية هذا الوحش فذهب الي السطح وخاف من فتح الباب فنظر من ثقب الباب ففر هاربا الي اسفل فوجده الخليجي في حاله متدهوره وقال له ماذا كنت تفعل فقال له الصعيدي لقد رأيت الطبق الذي يأكل فيه الوحش

واحد صعيدى خبط واحد بالعربيه وفى التحقيق دار هذا الحوار الظابط : خبطه بالعربيه ازاى ؟ الصعيدى : يا بيه آنى اديته كلاكس وولعتله النور واديته فلاشر وهو اللى مارضيش يبعد عن طريقى الظابط للمصاب : لما هو ادالك كلاكس ما بعدتش ليه؟
المصاب يا بيه انا قاعد فى دكانى- ابعد اروح فين؟

مرة واحد كان واقف فى الشارع مستنى الاتوبيس فجاله واحد تانى قاله والنبى يا عم ماعندكش جنيه سلف قاله بص يا ابنى عارف الميدان اللى هناك ده انت تروح هناك و تعد من على ايدك اليمين سيب اول شارع,تانى شارع,تالت شارع,رابع شارع و خش فى الخامس.سيب اول عمارة,تانى عمارة,تالت عمارة و رابع عمارة و خش فى الخامسة.اطلع اول دور ,تانى دور,تالت دور,رابع دور و بعدين لما توصل خامس دور عتلاقى سبع شقق سيب اول شقة,تانى شقة,تالت شقة,رابع شقةو بالمفتاح اللى انا مديهولك ده افتح باب خامس شقة. اول ما تدخل عتلاقى قدامك ست غرف سيب اول غرفة ,تانى غرفة, تالت غرفة, رابع غرفة ادخل الخامسة عتلاقى دولاب افتحه سيب اول رف,تانى رف,تالت رف,رابع رف و خامس رف مد ايدك عتلاقى مصحف هاته احلفلك عليه ما فيش فى جيبى و لا مليم .... هههههههههههه

فيه واحد سمين راح للدكتور يريد ان ينقص من وزنه فقال له الدكتور ان ياكل واحد سندوتش الصباح وواحد الظهر وواحد فى الليل فقط خرج السمين وبينما هو فى النزول من الدرج فكر بشى ورجع يسال الدكتور فقال للدكتور متى اكل السندوتش قبل الاكل او بعد الاكل

واحد مسافر خارج البلاد اتصل بيه ابوه وقاله تعالى فورا ولما وصل سأله فى ايه قاله ادخل شوف امك واللى جارلها راح لأمه وسألها فى ايه قالتله ادخل شوف اخوك واللى جراله دخل على اخوه وجد ذقنه طويلة وحاله مش ولا بد قاله فى ايه ياأخويا قاله سافرت واخدت مكنة الحلاقة معاااااااااااااااااك

مرة واحد ماشى بالعربية بتاعتة فلقى يفتة مكتوب عليها خفف 70 كيلو قلك التزم باشارات المرور مشى كمان شوية لقى يفتة مكتوب عليها خفف40 كيلو مشى على سرعة اربعين كيلو وبعد شوية لقى يفتة مكتوب عليها خفف عشرة كيلو مشى على سرعة عشرة كيلو بعد كدة لقى يفتة مكتوب عليها مرحبا بكم فى خفف

واحد يروح للمطاعم وياكل وعند الحساب يدخل صرصار في الاكل فيسامحونة من الحساب ففية يوم راح للمطعم واخذ صرصار معه في جيبه فطلب عشاء واكل حتى شبع وبعدها هرب الصرصار من جيبه واجا العامل طلب الحساب فوضع يده في جيبه فلم يجد الصرصار فاتصل على زميله قال الحقني انا تعشيت وما معي فلوس والصرصار ضاع من جيبي فاعطيني فلوس فقال له انا ما معي الا نملة جالس اشرب بها شاي

امرأه اشتكت زوجها عند الشيخ قالت ياشيخ زوجي اذا عزم الضيوف يقول علي الطلاق غير تقهون وما ادري ياشيخ انا في ذمته ام لا .المهم استدعى الشيخ بزوجها قال زوجتك طالق عليك فاخذ يترجى الشيخ تكفى ياشيخ تكفى ياشيخ انا ماقصدي قال الشيخ تعاهدني ماعاد تكررها قال : علي الطلاق ماعاد اطلق ياشيخ

فيه اربع صعايده داخل غرفة الإمتحان جاهم سؤال يقول : كم عدد أرجل المعزه ؟بعد الأمتحان طلعوا وبقا حسنين داخل ولما ظهر قالوا له ليش ما غششتنا قال : أصل المراقب كان جنبي وما قدرتش أطلع المعزه من هدومي ها ها ها

في مرة اجتمعت اجهزة المخابرات من 3 دول الامريكية البريطانية العربية في كشف الشيء في اسرع وقت اطلقوا غزال في الغابة فمن يسرع في ايجاده الامريكية قالت وجدناه في المكان المحدد البريطانية قالت وجدناه وسنمسك به العربية تأخرت ولم ترسل اي جواب فارسلوا من يأتي بخبرهم فاكتشفوهم يمسكون حمارا ويقولون له اعترف انك غزال

مرة واحد عنده كلب كشخه يعني مال زينه حب يبيعه فراح للسوق ووقف اجاله واحد محشش وساله : بكم القرد ؟ جاوب الرجال ... هذا مو قرد هذا كلب؟ سال المحشش مرة ثانيه ، بكم القرد؟ جاوب الرجال ...عيني هذا مو قرد هذا كلب؟ فرد المحشش بقوة : ياخي انته مالك ؟ انا بسال الكلب؟

اتنين مساطيل واقفين مستنيين الاوتوبيس فالاول بيسال : هنعرف الاتوبيس ازاى التانى قاله بسيطه اللى هيجى يقف هنا يبقى اتوبيس قاله طب والكومسارى قاله: بسيطه اللى هيحط ايده على كتفك يبقى الكومسارى ندفعله الاجره فجه الاتوبيس ركبوا جه واحد حط ايده عليهم فطلعوله الاجره وبيدوهالوا فقالهم : انا مش الكومسارى انا ضابط بحريه
قاللوا شوفت شورتك المنيله ادينا ركبنا باخره

واحدصعيدى راح يشترى لمراته حذاء فراح لمحل وقال لصاحب المحل بدى جزمه تكون سطحى وخفيفه شويه ورخيصه صاحب المحل قال ماشى وجاب الجزمه فقالت مراته ده مينفعش انا عايزه بكعب قاللها جوزهه خفيفه .ودقت خناقه فصاحب المحل قرف منهم فقال للصعيدى متخدهه بكعب هو انت الى حتلبسهه قال لع جيبهه سطحى هو انت الى حتنضرب بيهه ... ههههههههه

مرة فيه واحد حرامى دخل الى بيت كان اهله نائمين وفجاة استيقظت الزوجة وكانت سمينة جدا جدا مسكت الحرامى وجلست عليه وقالت الى زوجها اذهب واحضر الشرطة ثم ناداها زوجها اين الحذاء فقال له الحرامى ارجوك اذهب حتى وانت حافى ارجوك

مرة واحد صعيدى راح يشترى تلفزيون فساءل صاحب المحل التلفزيون دة بكام قلوة ب500 جنية قال لصاحب المحل انا ماعيش الا 300 جنية قلوة صاحب المحل اوكى اخذ منك ال300 واديك بالباقى ضرب على افاك وفى يوم اعد مع مراتة بيتفرج على التلفزيون لقيتة بيهرش على قفاة قلتلة مالك قلها بفكر اشترى فديو هههههههههه

مره فى واحد صعيدى اول مره ينزل القاهره علشان يزور ام هاشم واوليا الله الصالحين بص شاف اتوبيس مكتب عليه العتبه ام هاشم راح يحط ايده على الاتوبيس ويقول بركاتك يا ام هاشم نزل السواق يضربه على قفاه والصعيدى يقول براحه يا هاشم براحه يا هاشم

واحد صعيدى راح السفاره الامريكيه علشان يسافر امريكا فقلوله انتا معاك لغه فقلهم لغة اه وبتاع الحكايه كلها عملية فهلوه فسفروه فعدى من ادام مكان فيه فرح كبير قوى فسال واحد خواجه فساله(هو فرح مين ده يا خواجه) فقله اى دونت نوه فعدى تانى بعدها بيوم فلئى جنازه كبيره قوى فى نفس امكان فسال واحد خواجه (هو مين اللى مات) فئله اى دونت نوه فقله لاحول ولا قوة الا بالله دكان لسه فرحه امبارح

مع تحياتى
توتاااااااا

[img][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][/img]

اجمل نكت
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» فى البيت انتى اجمل
» من اجمل اشعاري قصيدة ظل المقاعد
» اجمل قصيده قديمه كتبتها ايام الثانويه